Filharmonia Warmińsko-Mazurska w Olsztynie zaprasza w niedzielę (15.10) o godzinie 18.00, na kolejny wieczór z cyklu „Jazz w Filharmonii”, podczas którego usłyszymy Piotr Schmidt Quintet feat. David Dorużka w koncercie „Never Give Up, Sometimes Let Go”.
Wystąpią:Piotr Schmidt - trąbka
David Dorużka - gitara
Paweł Tomaszewski - fortepian
Michał Barański - kontrabas
Sebastian Kuchczyński - perkusja.
Piotr Schmidt Quartet
to akustyczna formacja wybitnego polskiego trębacza znana z wielu nagrań płytowych, które ukazywały się na przestrzeni ostatnich 10 lat. W obecnym kształcie personalnym zespół zadebiutował na festiwalu Love Polish Jazz w Tomaszowie Mazowieckim we wrześniu 2021 roku, podczas którego artyści przedpremierowo zaprezentowali materiał z nadchodzącej płyty Komeda Unknown 1967. Kwartet wzbogacony został o dwóch wybitnych zagranicznych muzyków: Davida Dorużkę na gitarze oraz Kęstutisa Vaiginisa na saksofonach. Po wykonaniu kolejnych kilkunastu koncertów artyści weszli do studia w marcu 2022 roku, by nagrać dwa albumy - Komeda Unknown 1967 (wyd: czerwiec 2022) oraz autorski album Piotra Schmidta Hearsay (czerwiec 2023). Gośćmi specjalnymi obu sesji byli amerykańscy artyści: kontrabasista Harish Raghavan, oraz perkusista Jonathan Barber. Repertuar ten na koncertach wykonywany jest głównie w kwartecie, który stanowi fundament zespołu Schmidta.
Piotr Schmidt Quartet zachęca słuchaczy do zanurzenia się w tajemniczym świecie jazzowych opowieści, pełnych niezwykłych i porywających historii, ale też szczególnych emocji. Muzyka trębacza pobudza wyobraźnię i stanowi dla niego pryzmat w postrzeganiu siebie i rzeczywistości. To wysublimowana huśtawka emocjonalna, której warto się oddać w przeżywaniu każdego dźwięku i każdej pauzy zawartych w kompozycjach Piotra Schmidta.
Hearsay - to tytuł szesnastego albumu trębacza jazzowego Piotra Schmidta. Po płycie Komeda Unknown 1967, która po raz kolejny pokazała Schmidta jako genialnego aranżera, nadeszła pora na ponowne zaproszenie słuchaczy do świata jego autorskiej muzyki. Tym razem to emocjonalna podróż pełna tajemnic i niedopowiedzeń...
Tytuł Hearsay odnosi się do zasłyszanych informacji bez potwierdzenia, które często prowadzą do nieporozumień i zafałszowanego postrzegania rzeczywistości. Nowy album trębacza staje się dla niego przestrzenią do starcia się z tymi pogłoskami za pośrednictwem swojej muzyki, by finalnie spróbować dostrzec prawdę, wolną od subiektywizmu.
Każda kompozycja na albumie nawiązuje do innej hearsay - pogłoski - nie dziwi więc, że trębacz każdą z nich podaje słuchaczowi w inny sposób. Wykorzystuje w tym celu różne style jazzowe - od przestrzennych melancholii po energetyczne, skondensowane improwizacje.
Muzycznie możemy z zadowoleniem przywitać niezmienną kompozytorską i aranżacyjną lekkość utworów Piotra Schmidta. Wspartą - co jest kolejnym znakiem rozpoznawczym jego twórczości - klasą instrumentalistów zaangażowanych w projekt. (...) „Hearsay” słucha się z przyjemnością. Dla poszukujących solidnego, atrakcyjnego jazzu, ten zagrany z klasą i wyczuciem album to propozycja idealna.Krzysztof Komorek, Donos Kulturalny
Piotr Schmidt jest artystą niezwykłym i najciekawszym trębaczem młodego pokolenia. Jego flagowy album „Tribute to Tomasz Stańko” lokuje go w gronie najważniejszych pretendentów spuścizny legendarnego trębacza. Ale także otworzył drogę do „złotej kolekcji” polskiego jazzu i prestiżowych estrad.Dionizy Piątkowski, Era Jazzu
Piotr Schmidt to trębacz jazzowy, a zarazem kompozytor, aranżer o wyjątkowej smykałce do reinterpretowania, muzyk z bardzo otwartą głową pełną niezwykłych pomysłów, dźwiękowy erudyta a zarazem bardzo pokornie odnoszący się do muzycznej tradycji polskiej i światowej muzyki jazzowej.Adam Dobrzyński, Radiowa Jedynka, Polsat, adamdobrzynski.blogspot.com
Zarówno zaproszeni zagraniczni goście, jak i polscy muzycy doskonale odnaleźli się w tym materiale budując na jego fundamencie własną, barwną i wielowymiarową, nasyconą emocjami muzykę.Marek Romański, Jazz Forum
Wszystkim zaangażowanym w ten projekt należą się szczere podziękowania, szczególnie wybitnym muzykom. Każdy prawdziwy entuzjasta jazzu na tej planecie powinien posłuchać tego albumu, ponieważ niesłyszenie go to wielka pustka w umiejętności rozumienia europejskiej estetyki muzycznej.Prof. Adam Baruch, The Soundtrack Of My Life
Piotr Schmidt - trąbkaUrodzony w 1985 roku trębacz jazzowy, producent muzyczny, lider zespołów, wydawca, adiunkt na wydziale Jazzu PWSZ w Nysie. Przez 10 lat wykładał na wydziale Jazzu AM w Katowicach. Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, na której w czerwcu 2016 roku uzyskał tytuł doktora w dziedzinie sztuk muzycznych.
Piotr Schmidt to topowy trębacz polskiego jazzu. Jest stypendystą University of Louisville, Kentucky, USA 2006, ponadto w okresie debiutanckim w latach 2006 - 2010 zdobył wiele indywidualnych nagród i Grand Prix.
Piotr Schmidt ma na swoim koncie 16 wydanych płyt pod swoim nazwiskiem. Od 2011 roku regularnie notowany na podium w kategorii Najlepszy Trębacz Roku w ankiecie Jazz Top magazynu Jazz Forum.
Współpracował m.in. z takimi artystami jak: Kuba Badach, Ewa Bem, Krystyna Prońko, Ten Typ Mes, Miuosh, Walter Smith III, Matthew Stevens, Alex Hutchings, Ernesto Simpson, Harish Raghavan, Jonathan Barber, Zbigniew Namysłowski, Jan Ptaszyn Wróblewski, Włodzimierz Nahorny, Henryk Miśkiewicz, Wojciech Karolak, Maciej Sikała, Wiesław Pieregorólka, Grzech Piotrowski, Wojciech Niedziela, Jacek Niedziela-Meira, Marcin Jahr, Mariusz Bogdanowicz, Wojciech Myrczek, Apostolis Anthimos, Marek Napiórkowski, Dominik Wania, Paweł Kaczmarczyk, Paweł Tomaszewski, czy Michał Barański.
Piotr Schmidt jest również dyrektorem artystycznym wydawnictwa SJRecords, które od 2011 roku wydało ponad 74 wysoko oceniane płyty różnych artystów w tym własne.
Zapraszamy!