Koniec roku szkolnego to czas wystawiania ocen i podsumowań. Ale nie tylko. Może być to również czas dzielenia się pomysłami i inspirowania się na nowy rok szkolny. W taki nietypowy sposób przebiegał on dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie zaangażowanych w pracę nad projektami edukacyjnymi wykorzystującymi nowe technologie.
W ramach programu Szkoła z klasą 2.0, którego organizatorem jest Centrum Edukacji Obywatelskiej, uczniowie z klasy V c założyli stronę internetową z odnośnikami do gier matematycznych matgiercownia.jimdo.com. Równolegle w klasie V b powstawały gry na platformie www.zondle.com. Oba działania połączyli w całość, a na „Matgiercowni” powstała zakładka „Gry Zondle”.
21 czerwca 50 zespołów uczniowskich z całej Polski przybyło do Warszawy i przedstawiło efekty swojej twórczej pracy. Wśród nich znalazła się również „Trzynastka”. Jako jedyna z Olsztyna zakwalifikowała się na pokaz projektów w Centrum Nauki Kopernik.
Najważniejsi byli uczniowie. Dumni ze swej pracowitości zachęcali nauczycieli do wykorzystywania gier w procesie edukacji i chwalili się umiejętnością tworzenia i obsługi strony internetowej. Z wielkim zaangażowaniem i pasją opowiadali o swoich pomysłach i przedsięwzięciach, oraz o możliwości grania w czasie lekcji w wykonane przez nich gry komputerowe. Rozmówcy słuchali ich z podziwem.
Po rozdaniu dyplomów, organizatorzy wręczyli zainteresowanym grupom bilety do centrum. Od doświadczanych wieloma zmysłami wystaw trudno się było oderwać. Potwierdziło to tezę uczniów z Olsztyna, że do nauki przez zabawę nikt nie musi motywować. Jest ona przyjemnością samą w sobie.
Z D J Ę C I A